Kinderyoga op school

Kinderyoga op school

Wij bieden yoga lessen aan op school, tijdens schooltijd of na school. Yoga op school is goed, omdat de kinderen alles wat ze met yoga leren kunnen toepassen in hun sociale leven op school en voor een goede concentratie in de klas.

Wat is er nu zo leuk of goed aan kinderyoga?

Het is leuk om al de houdingen uit te proberen en het is ook leuk om dat samen te doen. Er zijn oefeningen die je voor jezelf doet om sterker en leniger te worden, je adem tot rust te brengen en je leren goed te concentreren en te voelen. Er zijn ook oefeningen die je leren om samen te werken, naar elkaar luisteren en samen plezier te hebben.

Je kan yoga doen omdat je het gewoon leuk vindt. Daarbij kan yoga je op veel manieren helpen. De verschillende oefeningen leren je veel over jezelf. Je leert hoe jouw lijf aan voelt en maakt het soepeler en sterker. Je merkt dat dat de energie in je lijf beter gaat stromen. Je leert ook de grenzen van je lijf goed kennen en hoe je binnen je eigen grenzen blijft, dus leert nee zeggen wanneer dat nodig is. Dus eigenlijk is dat lief zijn voor jezelf. Je leert de gedachten in je hoofd tot rust te brengen en zo meer aandacht te hebben voor wat je voelt. We noemen dit balans krijgen tussen denken en voelen. Als je bijvoorbeeld heel druk bent in je hoofd kun je zo zelf leren het rustiger te maken. Door al de leuke en soms ook gekke en uitdagende oefeningen leer je beter bewegen, maar ook stil staan en balanceren. Je adem helpt je bij al de houdingen. Er zijn heel veel leuke oefeningen om je adem tot rust te brengen, waardoor je rust en controle voelt in je lichaam en gedachten.

Yoga doen we met veel plezier en er wordt gewoon lol gemaakt in de les. Er zijn ook serieuze stukken in de les om weer de rust te vinden en aandacht te hebben voor wat je voelt. Alles wat we in de yoga les doen, doen we met respect. We hebben respect voor elkaar en vooral ook respect voor ons zelf.

Wat je allemaal leert:
allerlei leuke yoga oefeningen voor een sterk en soepel lijf
beter bewegen
ontspannen
je adem tot rust brengen
je lijf en je energie voelen
je grenzen leren kennen en nee zeggen
je gedachten tot rust brengen
rust in je lijf krijgen
op jezelf vertrouwen
mediteren
een beetje Reiki
samenwerken
naar elkaar luisteren en respect voor elkaar hebben
plezier maken